Дидактичний матеріал
Дидактичний матеріал
Літературний
диктант
Софокл « Антігона»
1. Софокл –
а)поет- трагік;б) грецький лірик;в)
режисер.
2. В якому хорі
співав Софокл:
а)хорі хлопчиків; б)сільському;
в)студентському.
3. В скільки років
склав останню пісню Софокл:
а)90; б)56; в)72.
4. Скільки
трагедій створив Софокл:
а)30; б) 26; в) 120.
5.Яку трагедію
написав Софокл:
а)Антігона; б) «Прометей
закутий»; в) «Едіп-цар».
6.Скільки
братів було у Антігони: а)2; б)3; в)
4.
7.
Що сталося з братами Антігони:
а) їдуть разом подорожувати; б) вбивають один одного;в) ідуть на війну.
8.Хто
посідає трон:
а) батько Едіп; б) сестра Антігона; в) дядько Креонт.
9.Що
роблять з тілом зрадника:
а)
кидають тіло на поживу птахам; б)ховають з почестями;
в)замуровують в стіну.
10.Подальша
доля Антігони:
а) вийшла
заміж; б) виїхала до Риму; в) її замурували в печері.
11.Яка
доля сина царя Креонта:
а) одружується; б) виїжджає до Риму; в)
заколює себе кинджалом.
12.Що
сталося з дружиною Креонта:
а) їде на бал; б)
стає царицею; б) накладає на себе руки.
Тематична атестація
Генріх
Гейне «Книга пісень», Адам Міцкевич «Кримські сонети»
І рівень
1.Як
називається збірка поезій Генріха Гейне:
а) «Поезії»; б) « Книга пісень»; в) «Зів'яле листя».
2.Провідний
мотив циклу « Кримські сонети»:
а) страждання від нерозділеного кохання;
б) туга за батьківщиною;
в) патріотичні заклики до боротьби.
3.Яку
поезію Генріха Гейне називають народною:
а) «Лорелей»;
б) «Білі
глянцеві манжети»;
в) « Чому троянди немов неживі».
ІІ рівень
1.Що
нового у сонетах А.Міцкевича?
2.
Зі скількох частин складається «Книга пісень»?
3.Охарактеризувати
образи у «Кримських сонетах».
ІІІ рівень
1.Що
є епілогом у збірці «Книга пісень», кому цей епілог присвячено?
2.Символом
чого є Лорелей?
3.Пояснити
назви вивчених сонетів Адама Міцкевича.
ІV рівень
1.Порівняти
ліричного героя у вивчених сонетах А.Міцкевича.
2.Чим
характерна епоха Романтизму.
3.Чого
нас вчить життєвий і творчий шлях Г.Гейне та А.Міцкевича?
Загадки до повісті-казки
«Мауглі
1.Із захопленням навчає,
На шлях вірний наставляє,
Це не тигр, не кенгуру,
Зветься вчитель цей…( Балу).
2.Дуже
він вогню боїться,
Хоче
Мауглі помститись,
Думає,
що в джунглях пан,
Зветься
цей гордій…(Шер-Хан).
3.Ця тварина-рід котячих,
Жабеня занадто няньчить,
В неї гордості манера,
Зветься як вона…(Пантера).
4.Як
про помсту хтось попросить,
По
дорозі все він зносить,
Й
три сини його завзяті,
Велетень
цей зветься…(Хаті).
5.В неї безліч є прикрас,
Стереже вона анкас,
Хто до неї завітає,
Той життя їй залишає (Кобра).
Загадки до поеми Гомера « Іліада»
1.Його ім'я усі знають,
Криком своїм всіх лякає,
Зброя в нього із небес,
Воїн зветься …( Ахіллес).
2.Силу,
славу, мужність має,
Та
Гектора не здолає,
З
ним останній бій-ривок,
Друг
Ахілла він - (Патрокл).
З. Афродітою він дружить,
За Єленою він тужить,
Серед квітів, в полі ріс,
Зветься красень цей…( Паріс).
4.Він
Паріса врятував,
Бо
ведмедиці віддав,
Для
простих людей він друг
Це ж
бо…(Ігелай-пастух).
По морях довго блукав,
Пенелопу він кохав,
Це не Зевс, це не Персей,
Хитромудрий…( Одіссей).
Поетична
сторінка
Характеристика
образів: Айвенго, Ровени, Ребекки за романом
В. Скотта «Айвенго».
«Дуб, вирваний з корінням», на його щиті,
Він їздив до Господньої землі,
Ми всі його прекрасно знаєм,
Леді Ровену він кохає,
Ребекку від загибелі рятує,
Він серцем і душею інших чує,
Хоч міг би жити в розкошах, в достатку,
Та батько залишає його спадку,
У поєдинку Чорний лицар помагав,
Тому він на турнірі не програв,
Із добрих вчинків склав шеренгу-
Це славний лицар наш…( Айвенго).
Вони,
як дві сестри, але в них різні долі,
Вони
пережили страждань в житті доволі,
Вони
і скромні, й гарні, й гордовиті,
Коханням
до Айвенго знамениті.
Айвенго
лиш одну із них кохає,
Та
іншу дуже сильно поважає,
Вона
його у башті лікувала,
На
травах лікування добре знала,
Вони
жили в романі, так далеко,
Зовуть
цих дам - Ровена та Ребекка
Акровірш
вкаже на основну тему «Книги пісень» Г.Гейне
Не
бачимо у віршах втоми,
Егоїзму
і пишноти,
Розумієм
Гейне душу,
О,
які в нього чесноти;
Зрозумілі
усім вірші,
Думки
чисті і відверті,
І
усі
його бажання
Лежать
в серці, мов в конверті.
Егоїзм
у лордів знатних,
Не
шукав він з ними дружби,
Електричний
струм у віршах
Кинув
виклик осоружний,
Очі
бачать
правду в світі,
Хоче
друзів
чесних мати,
А
багатих
і пихатих
Не бажає навіть знати,
Неможливо
зрозуміти,
Як
же Гейне вмів любити!..
«
Нерозділене кохання» - тема «Книги
пісень».
Повість Миколи Гоголя «Тарас Бульба»
Продовж тезу
-А
чи знаєте ви, що… Тарасові
не була байдужа смерть сина.
-Очевидне,
неймовірне…Доля Андрія
могла б скластися по-іншому за інших історичних умов.
-Не
пояснено, але факт…Андрій
зрадив батька і Вітчизну.
-Зрозуміти все…Тарас-справжній патріот, усвідомлюючи, як
люди ішли на смерть заради вітчизни, він не міг зрозуміти Андрія, його серце не
пробачило синівської зради.
-У пошуках
істини…Вчинок Андрія ганебний, йому
ніхто не забороняє кохати,але «продати віру, так продати своїх», таке не
прощається.
-Чорне по
білому…Андрій-зрадник; став чужим
серед своїх.
Підсумок уроку
Тарас
з Остапом воєдино
Боролися
за Україну,
Андрія
вбив Тарас без ради,
Синівської
жахнувся зради.
А
вина-це ім'я, що Андрій шептав,
Ні
на мить Україну козак не згадав,
Від
рук свого батька Андрій помре,
Полячка
його таким шляхом веде.
Ти
не в той час закохався,
Все,
що святе, відцурався,
Вже
твоя юність не квітне,
Небо
не бачиш блакитне,
От,
до чого, любий сину,
Зрада тебе привела.
Коментарі
Дописати коментар