Дидактичний матеріал

Дидактичний матеріал

Літературний диктант
                       Софокл « Антігона»
1. Софокл
 а)поет- трагік;б) грецький лірик;в) режисер.
2. В якому хорі співав Софокл:
  а)хорі хлопчиків; б)сільському; в)студентському.
3. В скільки років склав останню пісню Софокл: 
   а)90;  б)56;  в)72.
4. Скільки трагедій створив Софокл:   
  а)30; б) 26; в) 120.
5.Яку трагедію написав Софокл:
а)Антігона; б) «Прометей закутий»; в) «Едіп-цар».
6.Скільки братів було у Антігони:     а)2;  б)3;  в) 4.
7. Що сталося з братами Антігони:
а) їдуть разом подорожувати; б) вбивають один одного;в) ідуть на війну.
8.Хто посідає трон:
а) батько Едіп; б) сестра Антігона; в) дядько Креонт.
9.Що роблять з тілом зрадника:
а) кидають тіло на поживу птахам;  б)ховають з почестями;
в)замуровують в стіну.
10.Подальша доля Антігони:
 а) вийшла заміж;  б) виїхала до Риму;    в) її замурували в печері.
11.Яка доля сина  царя  Креонта:
а) одружується; б) виїжджає до Риму;  в) заколює себе кинджалом.
12.Що сталося з  дружиною Креонта:
а) їде на бал;  б) стає царицею;  б) накладає на себе руки.
                           Тематична атестація
Генріх Гейне «Книга пісень», Адам Міцкевич «Кримські сонети»
                                 І рівень
1.Як називається збірка поезій Генріха Гейне:
а)  «Поезії»;  б) « Книга пісень»;  в) «Зів'яле листя».
2.Провідний мотив циклу « Кримські сонети»:
а) страждання від нерозділеного кохання;
б) туга за батьківщиною;
в) патріотичні заклики до боротьби.
3.Яку поезію Генріха Гейне називають народною:
а) «Лорелей»;
 б) «Білі глянцеві манжети»;
в) « Чому троянди немов неживі».
                        ІІ рівень
1.Що нового у сонетах А.Міцкевича?
2. Зі скількох частин складається «Книга пісень»?
3.Охарактеризувати образи у «Кримських сонетах».
                          ІІІ рівень
1.Що є епілогом у збірці «Книга пісень», кому цей епілог присвячено?
2.Символом чого є Лорелей?
3.Пояснити назви вивчених сонетів Адама Міцкевича.
                            ІV  рівень
1.Порівняти ліричного героя у вивчених сонетах А.Міцкевича.
2.Чим характерна епоха Романтизму.
3.Чого нас вчить життєвий і творчий шлях Г.Гейне та А.Міцкевича?

                      Загадки до повісті-казки «Мауглі

1.Із захопленням навчає,
На шлях вірний наставляє,
Це не тигр, не кенгуру,
Зветься вчитель цей…( Балу).

2.Дуже він вогню боїться,
Хоче Мауглі помститись,
Думає, що в джунглях пан,
Зветься цей гордій…(Шер-Хан).

3.Ця тварина-рід котячих,
Жабеня занадто няньчить,
В неї гордості манера,
Зветься як вона…(Пантера).

4.Як про помсту хтось попросить,
По дорозі все він зносить,
Й три сини його завзяті,
Велетень цей зветься…(Хаті).

5.В неї безліч є прикрас,
Стереже вона анкас,
Хто до неї завітає,
Той життя їй залишає  (Кобра).



     Загадки до поеми Гомера « Іліада»

1.Його ім'я усі знають,
Криком своїм всіх лякає,
Зброя в нього із небес,
Воїн зветься …( Ахіллес).

2.Силу, славу, мужність має,
Та Гектора не здолає,
З ним останній бій-ривок,
Друг Ахілла він -   (Патрокл).

З. Афродітою він дружить,
За Єленою він тужить,
Серед квітів, в полі ріс,
Зветься красень цей…( Паріс).

4.Він Паріса врятував,
Бо ведмедиці віддав,
Для простих людей він друг
Це ж бо…(Ігелай-пастух).

По морях довго блукав,
Пенелопу він кохав,
Це не Зевс, це не Персей,
Хитромудрий…( Одіссей).



                                   Поетична сторінка
Характеристика образів: Айвенго, Ровени, Ребекки за романом  В. Скотта «Айвенго».
«Дуб, вирваний з корінням», на його щиті,
Він їздив до Господньої землі,
Ми всі його прекрасно знаєм,
Леді Ровену він кохає,
Ребекку від загибелі рятує,
Він серцем і душею інших чує,
Хоч міг би жити в розкошах, в достатку,
Та батько залишає його спадку,
У поєдинку Чорний лицар помагав,
Тому він на турнірі не програв,
Із добрих вчинків склав шеренгу-
Це славний лицар наш…( Айвенго).

Вони, як дві сестри, але в них різні долі,
Вони пережили страждань в житті доволі,
Вони і скромні, й гарні, й гордовиті,
Коханням до Айвенго знамениті.
Айвенго лиш одну із них кохає,
Та іншу дуже сильно поважає,
Вона його у башті лікувала,
На травах лікування добре знала,
Вони жили в романі, так далеко,
Зовуть цих дам - Ровена та Ребекка

Акровірш вкаже на основну тему «Книги пісень» Г.Гейне

Не бачимо у віршах втоми,
Егоїзму і пишноти,
Розумієм Гейне душу,
О, які в нього чесноти;
Зрозумілі усім вірші,
Думки чисті і відверті,
І усі його бажання
Лежать в серці, мов в конверті.
Егоїзм у лордів знатних,
Не шукав він з ними дружби,
Електричний струм у віршах
Кинув виклик осоружний,
Очі бачать правду в світі,
Хоче друзів чесних мати,
А багатих і пихатих
 Не бажає навіть знати,
Неможливо зрозуміти,
Як же Гейне вмів любити!..

« Нерозділене кохання» - тема  «Книги пісень».




            Повість Миколи Гоголя «Тарас Бульба»
                              Продовж тезу
-А чи знаєте ви, щоТарасові не була байдужа смерть сина.
-Очевидне, неймовірнеДоля Андрія могла б скластися по-іншому за інших історичних умов.
-Не пояснено, але фактАндрій зрадив батька і Вітчизну.
-Зрозуміти всеТарас-справжній патріот, усвідомлюючи, як люди ішли на смерть заради вітчизни, він не міг зрозуміти Андрія, його серце не пробачило синівської зради.
-У пошуках істиниВчинок Андрія ганебний, йому ніхто не забороняє кохати,але «продати віру, так продати своїх», таке не прощається.
-Чорне по біломуАндрій-зрадник; став чужим серед своїх.

                                Підсумок уроку
Тарас з Остапом воєдино
Боролися за Україну,
Андрія вбив Тарас без ради,
Синівської жахнувся зради.
А вина-це ім'я, що Андрій шептав,
Ні на мить Україну козак не згадав,
Від рук свого батька Андрій помре,
Полячка його таким шляхом веде.
Ти не в той час закохався,
Все, що святе, відцурався,
Вже твоя юність не квітне,
Небо не бачиш блакитне,
От, до чого, любий сину,
Зрада тебе привела.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Полліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Полліанни

Популярність образу Полліанни серед дітей різних країн. Втілення сюжету роману у кіно та інших видів мистецтва. Том Сойєр і Полліанна

Конспект уроку Елеанор Портер «Полліанна».